tirsdag 6. august 2013

Første økt av Fat Attack

Det er jo sant som de sier, sofaen smaker myye bedre etter ei god treningsøkt!!! Og endelig kom jeg igang igjen etter 5 mnd styrketreningstørke. Første økt av Fat Attack var akkurat like vond som jeg fryktet, men desto mer fornøyd etterpå da!! Jeg tør ikke snakke om vektene jeg brukte på bøyen en gang, men med både vanlig knebøy og knebøy til boks på programmet, tok jeg det pent. På slutten av programmet skal jeg jo løpe korte intervaller og jeg tror jeg løp de tre første uten kontakt med beina, de var helt gone... Det ble merkelig nok bedre etterhvert, så det var en god følelse. Da er jeg igang!!!!

Fat Attack er et 3 mnd program bestående av fire ukentlige styrkeøkter med frivekter, baseøvelser og med kroppen som motstand i supersett og som tilslutt altså avsluttes av korte intervaller på enten tredemølle, romaskin eller sykkel. Den første økta bestod av:
* Knebøy
* Knebøy til boks
* Glutebridge med bein på stepkasse
* Planken
* Step-ups med vekter til kasse
* Planke med knær til albue
* Rygghev

... og altså intervaller på mølla til slutt!!!

Kosten er lagt opp etter Biorytme-prinsippet om å følge kroppens egen rytme med hovedsaklig proteiner og fett til frokost og karbohydratene sammen med proteiner og minst mulig fett til middag og etter trening. Jeg skal spise rent kjøtt og fisk, masse grønnsaker, sunt fett og endel bær og frukt. Jeg har ikke kommet helt igang med denne biten enda, men jeg har handlet inn og det gjelder bare å planlegge,  komme igang og få inn rutinene, så går det nok bra etterhvert. Det er tross alt veldig mye god mat som også er sunn!!! Og jeg som er så glad i å lage mat, håper jeg å se mulighetene fremfor begresningene gjennom dette programmet. Og kanske får jeg inn så gode rutiner at jeg kan holde på dem videre også etter oktober, bare i litt mindre strenge former :)  Jeg skal jo ikke være helt nazi, det klarer jeg nok ikke uansett. Det er lov med 1-2 freemeals i løpet av uka og dessuten skal jeg unne meg god mat og drikke til både utdrikningslag, bryllup og spesielle anledninger!!  Da er det lettere å være flink i ukene også :)










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar