lørdag 27. juli 2013

Sommerferiens andre kapittel: Melsomvik og Sandefjord

Da er jeg temmelig halvveis i min toukers ferie, og for en timing på feren i år. Det har vært sol og skyfritt hele ukaog dagene har gått i bading, soling, lesing og grilling. Og det passer jo meg som aldri kan få nok sol og varme. Tenker på en sydentur i august/september også, så hvis det er noen som har lyst til å slenge seg med så er det bare å si ifra :)

Jeg og Ingvild har disse dagene bare kunnet stå opp, hoppe i bikinien/kjolen med en gang og nytt frokosten ute. Det er nesten så det er helt utenkelig at det skal bli dårlig vær igjen, man glemmer jaggu fort, og bra er det. Jeg synes somrene var MYYE bedre før, men kanskje har hjernen den tilbøyelighet til å huske bare solskinn, latter og gode dager, ihvertfall fra barneårene, og det er jo litt bra det òg.

Nå er vi i full gang med pakking til ei herlig sommeruke i Sandefjord. Vi har leid ei hytte i Melsomvik dette året siden vi falt pladask for ei nydelig hytte med stor plen og egen strandlinje, så får vi håpe at inntrykket står seg når vi kommer dit, men det lover veldig bra. Det blir jeg og Ingvild, Tindra, Jørgen, mamma og pappa. Dessuten har vi jo tante, onkel og søskenbarn med familie der, så det blir kjempekoselig å treffe dem igjen og ikke minst vesle Thea som bare er en drøy måned.

Det blir ei uke med forhåpentligvis enda mer sol og bading, god mat og drikke, litt shopping og mye tid med familien. TIndra er med, så vi satser på kveldsturer i de kilometerlange skogsstiene bak hytta for å få litt fart på kaloriene, det er ikke enkelt å holde styr på dem sånn i ferien... En is her, en halvliter der, grilling flere ganger i uka og potetgull og litt godteri spredt gjennom hele dagen. Det er jaggu meg bra jeg har en plan når jeg kommer tilbake neste søndag.

Fat Attack fra Silje Mariela ramlet i posten bare to dager etter bestilling og etter å ha lest poster i forumet og studert treningsprogram og matinntak jevnlig denne uken, er jeg kjempegira på å komme igang. Jeg vet det blir hardt, men jeg vet også at jeg kommer til å gira når jeg kommer igang med styrketreningen igjen, for det er mye lettere å trene styrke med baseøvelser enn kondisjon, og siden Silje Mariela selv hater kondisjonstrening har hun lagt det opp kort og brutalt med tabata og kortintervaller. Den største utfordringen blir nok maten, men jeg skal klare det!

Her kommer noen bilder fra de siste dagene:

På Geitesetra innmed Haugavollen ved Setersjøen




Silokjøring e itj som det engang va... 


Badenymfa i familien...
...i bassenget...



I Båttjønna...


Ingvild og søskenbarnet sitt, oftere kalt lillebror...



Boller er kjekt å ha når man skal på "hyttetur". Bra det ikke er diett enda, for disse er verken kalorifattige eller lavkarbo...


 Har ei kosefrøken på fire bein som er veldig glad i halsgropa. Hun skal selvsagt bli med til Melsomvik!


Ingvild og jeg har øvd oss på å stå på hodet disse dagene og jeg må si at Ingvild er på god vei...  Vet ikke om stilen min var like bra!


Fat Attack når ferien e ferdig!!!



Her nytes sola i fulle drag


Ingvild lille hulder


Har da fått litt farge denne uka, føler seg ikke helt isblå rørosing når man skal til sydligere strøk




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar