torsdag 11. juli 2013

Mageplask-landing!

Da er det bare å innse realiteten, Tindra er nok IKKE drektig... Jeg er evig optimist og gir meg sjelden eller aldri på ting jeg har tro på og/eller virkelig ønsker, men nå må nok også jeg bite i det sure gresset... Etter den andre ultralyden idag på ca 45 dager, klarte ikke veterinæren å se noe tegn til valper. Har ikke hørt om at det likevel kan være valper der, men det lyder vel lite sannsynlig... Det er dermed bare å se opp og fram, trene og komme i form istedet.

Høsten blir nå endel annerledes enn jeg hadde tenkt, men jeg er litt usikker på hva som vil skje i forhold til både ferie, jobb og studier... Fikk jo plutselig mye bedre tid... For å "slippe" å tenke på det sånn i første omgang,  gikk jeg løs på å male hylla og senga som skal på nye rommet til Ingvild. Jeg fikk god hjelp av prinsessa sjøl, og fikk unna et strøk på alle deler på et par timer. Jeg får bare stå på med rommet hennes selv om det nå ikke står et kull små brune og banker på døra hvor Ingvild har rom per idag... Jeg får tenke litt på hva annet spennende jeg kan gjøre ut av det lille rommet... Lesekrok med skuvseng og masse bøker? Kontor? Garderobe? Det blir jo aktuelt som valperom før eller senere, men jeg er usikker på om jeg vil ha vintervalper. Det høres ut som et litt for livat hus og ikke kunne slippe ut i den iskalde Rørosvinteren... Tror jeg venter til våren igjen jeg!

Slike beskjeder gjør meg enten temmelig effektiv eller tar luften helt utav meg, idag skjedde det første... Kanskje takket være at nettopp denne dagen er en mamma-Ingvild dag. Som sagt malte vi både seng og bokhylle. Så har jeg begynt å bake til bursdag på lørdag, foreløpig en mandelbunn som skal bli til suksessterte med krem og bær. Høres kanskje merkelig ut, men jeg lover dere, den er nesten like god som Pavlova, som jeg forøvrig skal bake senere ikveld...

Mens jeg først var i sving på kjøkkenet, tok jeg opp en pose elghakk og satte en pizzadeig, så har jeg til både middag, kveldsmat, frokost og lunsj imårra, hehe...  Elsker kald hjemmelagd pizza!!!

Jeg får vel skifte litt fokus på denne bloggen for ei stund da... Får tenke litt på det, men blir vel fort litt diverse med mat, trening, husprosjekt/oppussing, friluftsliv, reising og generelt "It`s my life!"

Sommeren får jeg nå i stedet tilbringe med litt mer av dette:


Fine sommerkvelder innmed Fjellsjøen...



Kanskje en sydentur til høsten...



 Jakt...
 

Trene-/koseturer med Tindra...











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar